Russia Today платить французьким журналістам удвічі більше за канали Франції — Клімкін

Міністр закордонних справ України Павло Клімкін розповів, що йому відомо про виплати російського пропагандистського каналу RT західним журналістам, та які інформаційні виклики стоять перед Україною.

Інформує ms.detector.

На зустрічі у Veteran Hub, міністр закордонних справ України Павло Клімкін розповів, як пропагандистський російський канал RT (Russia Today) роздає гроші західним журналістам.

«Мені кажуть, що журналістів купують, роздаючи конверти по 800 євро за участь у заході. А один з французьких журналістів мені розповів, як там запускався канал RT (Russia Today). При влаштуванні на роботу на російському каналі кажуть: «Скільки ти отримуєш? 5,5 тис. євро? Зараз буде десять. Тільки підпиши і будеш так працювати». Це шалений фінансовий ресурс», — сказав пан Клімкін.

Також він прогнозує, що у майбутньому Росія поширюватиме значно більше фейків про Україну.

«З російського боку буде ще більше фейків. Це 100 %. Нас будуть намагатися представити як країну, де тотальний хаос. Що потрібно Росії? Їм не потрібен Донбас, їй потрібно показати, що тут тотальний хаос, тому має бути федералізація і Росія має це контролювати [Україну] разом з Європою. Але у російському розумі це означає, що Росія буде тут керувати, а Європа скаже «ок». Це я перекладаю з російської офіційної мови на українську… Якщо ми за 5 років війни не спромоглися створити англійською мовою — вже не кажу іспанською — хоча б інтернет-канал, який би всі слухали, то виникає питання: а чому?» — сказав міністр.

Нагадаємо, «Детектор медіа» писав, що у Великій Британії медіарегулятор Ofcom оштрафував російський державний телеканал іномовлення RT на 200 тисяч фунтів стерлінгів (близько 636 тис. грн) за серйозні порушення правил неупередженості в семи випусках новин і програмах про поточні події.

Раніше ми спілкувалися з дослідником дезінформації та інформаційних воєн з Університету Аризони Володимиром Лисенком, який розповів нам, як RT перекупає в минулому відомих медійних персон.

«RT перекупає в минулому відомих персон, включаючи таких пенсіонерів. Пан Кінг уже не працює на такі впливові компанії, як CNN, він уже давно на пенсії. Але RT має багато грошей, щоб його зацікавити. Також вони, наприклад, купили Жозе Моурінью — відомого тренера, який тренував «Челсі» чи «Реал Мадрид». Для Russia Today він аналізує чемпіонати», — розповів Володимир Лисенко.

Також ми спілкувалися з парламентарем Великої Британії Стюартом МакДональдом. Він зауважив, що у Сполученому Королівстві RT надає політикам «цілий пакет послуг», зокрема, привозить їх на ефіри своїм автомобілем.